Dynamic NAV til de miljøbevidste kunder

//

Dynamic NAV er forretningssoftware fra Microsoft og det anvendes af mange tusinde virksomheder i Danmark. Det bruges af alle forskellige typer af virksomheder, også af virksomheder der arbejder med bæredygtige produkter og har fokus på at have miljøbevidste arbejdspladser.

Er du derfor ansat i en virksomhed, der er ressourcebesparende, miljøbevidst og har fokus på bæredygtighed, kan du anvende Dynamic NAV programmet. Måske producerer din virksomhed varer med plastik og tænker genbrug af plast mv. ind i jeres produktion eller måske har I fokus på at have en bæredygtig og ressourcebesparende arbejdsplads.

Anvend Dynamic NAV til din virksomhed

Programmet kan anvendes af ordreproducerende virksomheder, så de kan få styr på styklister, produktionsordrer, ruter, behovsplanlægning, alternative kostpriser mv.

En af forcerne ved programmet er, at det kan håndtere alle administrative processer i en virksomhed – lige fra tilbud, ordrer, bogføring af fakturaer, bilag mv. til opbevaring af kontaktdata og personaledata. Det betyder, at medarbejdere fra alle afdelinger kan arbejde i det samme computerprogram, og derfor har det samme datagrundlag at arbejde ud fra. Det er en klar fordel i forhold til virksomheder, der måske anvender forskellige IT-systemer og regneark til at opbevare data. Det kan altså nu undgås.

Programmet kan også anvendes af virksomheder, der har brug for at sende tilbud, ordrer og fakturaer på sager og ressourcer. Det kan f.eks. være, man har ressourcer, bl.a. timer, materiale mv., som skal faktureres til kunder.

Dynamic NAV programmet er også et stærkt IT-værktøj til virksomheder, der har et lager med varer og som primært indkøber og sælger varerne. Programmet kan hjælpe med indkøbsstyring, indkøbsplanlægning, varemodtagelse, reklamationer og returneringer, lageroptælling, automatiseret godkendelsesflow osv.

Kom i gang med programmet

Er du interesseret i at prøve programmet, kan du få fat i en demo ved at søge efter Business Central demo. Hermed kan du få adgang til at prøve programmet i 30 dage, kvit og frit.

Måske anvender din virksomhed allerede programmet? Der findes flere IT-huse i Danmark, der har specialiseret sig i rådgivning, opsætning, support, implementering, programmering mv. i Dynamics NAV, som er den korrekte måde at stave programnavnet på. Dynamics NAV findes som nyere programversioner i dag som går under navnet Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Business Central har et anderledes udseende end Dynamics NAV, og i dag arbejder man i programmet fra en app eller via en browser. Programmets startside er tilpasset til den enkelte medarbejders arbejdsopgaver. Det vil sige, er man bogholder, vil man se udestående, bilag, pengestrømme mv. Er man derimod sælger, vil man se kunder og opgaver med sin sælgerkode mv. Man kan selv tilpasse sin startside, så man kan fremhæve de funktioner, man hyppigst anvender i programmet.

Har din virksomhed brug for en konsulent til programmet, er der flere erfarne konsulenter i Danmark. Her kan det være en fordel at finde et konsulenthus, der har specialiseret sig i Business Central og som samtidigt kan hjælpe med at se på digitalisering af manuelle arbejdsprocesser, procesoptimering mv., når man anvender programmet.