Det kan du bruge Google Ads til

//

Når man har en virksomhed, så er det vigtigt, at man reklamerer for den. Det kan man gøre ved hjælp af annoncer i fjernsynet, reklamer på YouTube, og reklamer på blogge, men man kan også gøre det ved hjælp af Google. Når man har en virksomhed, så vil man gerne have, at ens søgninger kommer frem, når folk søger på nogle bestemte ord.

Hvis man har en virksomhed om køleskabe, så vil man gerne have ens annoncer eller virksomhed kommer frem, når folk søger på køleskabe. Det bruger man fx Google Ads til.

Google Ads blev tidligere kaldt for Google Adwords. Det kan være vigtigt for ens virksomhed, at ens søgninger kommer frem, når folk søger på bestemte ord. Ved at ens annoncer eller hjemmeside kommer frem, når folk søger på et bestemt ord, kan det lede folk hen til ens hjemmeside og i sidste ende, ende med at vedkommende køber et produkt fra ens hjemmeside. Og dermed har man opnået det, som man vil med Google Ads.

Hvis man vil vide mere om Google Ads bureau, så skal man finde hjælp mange steder, både online og diverse byer – f.eks. kan man finde Google Ads bureau København.

Få dine annoncer til at ligge øverst

Google Ads er, at ens annoncer eller virksomhed kommer til at ligge øverst, når folk søger på et bestemt ord. Man vil gerne have, at ens annoncer ligger på side 1 på Google. De færreste kigger på side 2 af Google eller side 3. Man tager altid de første annoncer, der dukker op. Når folk klikker sig ind på ens annonce, så betaler man for hvert klik.

Det er gratis at oprette en Google Ads profil, men det koster noget for hvert klik.

Når man opretter en annonce, så vælger man nogle søgeord. Når folk så søger på de søgeord, som man har valgt, så dukker ens annonce op.

 

Hvad koster det per klik?

Men hvad koster det så per klik? Det findes der ikke et enkelt svar på. Det kommer helt an på hvilke søgeord, som man ønsker at bruge. Fx er forsikringsselskaber og advokater dyre ord at bruge, da der er mange, der søger på dem. Dermed er der mange, der gerne vil have deres annonce til at være nogle af de første, der dukker op, når man søger på den.

Det kan koste mellem 5 og flere 100 kroner per klik. Men ofte kan det også være under 5 kroner per klik. Det afhænger af så meget, bl.a. konkurrencen, eller hvor eftertragtede ordene er. Store virksomheder kan bruge op til flere hundrede millioner kroner om året på betalt søgning i Google Ads. Mindre virksomheder kan bruge under 10.000 på betalt søgning i Google Ads om måneden.

Det er mange penge, som man skal sætte af til det, men det er også sådan, at ens virksomhed får reklame på. Ofte skal man sætte mere af til annoncesøgning end, hvad man regner med. Mange virksomheder sætter et alt for lille budget af til, hvad de vil bruge på annoncesøgning. Men i sidste ende kan det ende med, at man tjener penge ved ens annoncesøgninger, da det gerne skal få folk til at købe noget fra ens virksomhed af. Og dermed kan det betale sig, at man bruger Google søgninger, da man ender med at tjene penge på det.

Det hele begynder med en annonceauktion

Det hele begynder med en annonceauktion. Det hele begynder, når en person indtaster en søgeforespørgsel. Derefter bestemmer Google, om der er nogle søgeord, som annoncerer byder på for øjeblikket.

Hvis det viser sig, at der er nogle annoncører der har budt på de søgeord, så begynder auktionen. Det man afgør ved sådan en annonceauktion, det er, hvilken placering de forskellige annoncer skal ligge i. Hvem skal ligge forrest? Og hvem der skal ligge som nummer to osv.

Auktionen bestemmer pladserne ud fra to ting: maksimum bud og kvalitetsresultat. Når det er blevet beregnet, så bruger Google disse data til at beregne hvor meget et klik skal koste.

Sæt et budget for din Google søgeannonce

Når man har oprettet en annonce, så kan man vælge hvilket budget, som man vil bruge på den annonce. Det kan man hæve og sænke, som man vil. Hvis man finder ud af, at det budget, som man har sat er for lille, så kan man hæve budgettet.

Ofte finder mange virksomheder ud af, at det budget, som de er startet med ofte er for lille, men så kan man heldigvis hæve det. Hvis man finder ud af, at ens annonce ikke giver særlig meget, og at det dermed er en dårlig handel for en, så kan man slette annoncen og oprette en ny med nogle nye søgeord.

Det kan også være, at man har en kampagne med tilbud på køleskabe, når den kampagne udløber, så kan man stoppe ens annonce, og dermed kan man oprette en ny annonce, når man får en ny kampagne eller nogle nye tilbud.

Ansæt nogle til at stå for Google søgninger

Det kan være svært at skulle sætte sig ind i alt det med Google Ads, men man kan få et Google Ads bureau til at stå for det. Hvis man ikke selv ønsker at skulle stå for alt det med Google Ads og søgeannoncer, så kan man ansætte et firma, der står for det.

Hvis man søger på Google Ads bureau, så kommer der en masse virksomheder op, som tilbyder at hjælpe en med alt indenfor Google søgninger. De er uddannet indenfor emnet. De ved alt om, hvordan man skal gøre, og hvilke søgeord, man skal bruge for at opnå den bedste placering. Ved at ansætte et Google Ads bureau til det, så behøver man ikke at sætte sig ind i emnet.

Men det kan stadigvæk være en god idé at sætte sig lidt ind i det, så man ved, hvordan det foregår. Ikke, fordi at man behøver at skulle stå for det selv, men det er godt, at man er inde over de forskellige ting, som sker i ens virksomhed. Fx kan man også ansætte en revisor, som står for ens økonomi, men derfor kan det være en god ide at sætte sig lidt ind i, hvordan at man betaler moms osv.