Indflydelsen af ​​Marc Jacobs

//

Efter et succesfuldt løb som ansigtet for modeugen i New York, har Marc Jacobs nu etableret sin egen sekundære linje, Marc by Marc Jacobs. Fra oktober 2011 har designeren vundet ni CFDA-priser og er blevet nomineret mere end 20 gange. Newbury Street-butikken i Boston åbnede i 2004, og designeren åbnede for nylig tre nye butikker i Los Angeles og Paris. Han har også åbnet en anden fritstående butik i New York City. Læs mere på vastgotadelen.se

Indflydelse
Indflydelsen fra Marc Jacobs har spændt over hele mode, fra berømtheder til modeller til andre modehuse. Denne innovative designer er blevet opført på Time Magazines Time 100-liste over indflydelsesrige personer. Han har vundet flere priser, herunder Council of Fashion Designers of America Women’s Designer of the Year Award og Perry Ellis Gold Thinble Award. Her er nogle af de måder, hvorpå han har påvirket mode.

Født i Teaneck, New Jersey, voksede Marc Jacobs op i en husstand med sin mor og to yngre søskende. I en alder af 15 blev han stamdreng i en tøjbutik i New York City. Hans passion for modedesign førte ham snart til at studere på New School for Design og Parsons, University of Art and Design. Som en spirende professionel designer vandt han adskillige priser. Han vandt Chester Weinberg og Perry Ellis Gold Thimble Awards samt prisen for Design Student of the Year. Læs mere på londonboroughof.com

Indflydelse af sociale medier
De sociale mediers indflydelse på Marc Jacobs’ linje afspejles i den kreative retning, som designerne Hillier og Bartley tog for efteråret 2014. I et innovativt twist lancerede de en konkurrence på Instagram ved hjælp af hashtagget #castmemarc, der inviterede håbefulde modeller til at poste billeder af sig til mærkets side. Virksomheden gentog den samme strategi for foråret/sommeren 2015, hvilket gjorde kampagnen mere interaktiv og fan-fokuseret.

Det er nemt at give sociale medier skylden for den nuværende modetilstand. Mens Marc Jacobs ikke har udsendt en formel erklæring, har hans personlige Twitter-konto 1,2 millioner følgere, og hans brand har syv millioner. Hans Snapchat-historie indeholder billeder af modeller backstage, gæster på forreste række og scener fra showet, men det beroliger ikke internetkommentarerne. I sidste ende svarede Marc Jacobs ikke på en e-mail, der søgte kommentarer. Læs mere på healza.se

Indflydelse af homokultur
Den homoseksuelle kulturs indflydelse er svær at gå glip af i Marc Jacobs’ designs. Før Stonewall forsøgte de fleste at skjule deres seksualitet. Den resulterende splittelse i heteroseksuelle og homoseksuelle samfund ændrede den måde, folk klædte sig på. Pre-Stonewall-looket var mere konservativt og overklasse, mens post-Stonewall-stilene var mere flamboyante og homoseksuelle. I dag er Marc Jacobs anerkendt som leder af den homoseksuelle modeindustri.

Som kunstner var Jacobs bevidst om vigtigheden af ​​at blive et brand og har omfavnet den homoseksuelle kultur med sine designs. I løbet af 1980’erne stod Jacobs som model for det homoseksuelle modemagasin Vanity Fair, iført motorcykelstøvler og et gult lagen. I 1990 poserede han nøgen i et modemagasin for en Protect Your Largest Organ-T-shirt til gavn for hudkræftforskningen. Senere tegnede Jacobs kostumer til balletten Amoveo, som bød på musik af Philip Glass og havde premiere på Opera Garnier i Paris. Hans design er blevet synonymt med det homoseksuelle samfund. Og designeren er også blevet påvirket af homo- og lesbisk kunst. Læs mere på sanwells.se

Homoseksuel kulturs indflydelse på Jacobs
Som mange kunstnere og designere har Marc Jacobs trukket indflydelse fra homokulturen og dens forskellige aspekter. Han poserede engang i et gult lagen med en klump af sin kærestes kønshår klæbet til væggen. Hans designs blev brugt som en fundraiser for at hjælpe med at bekæmpe hudkræft og er nu populær blandt modeikoner. Hans tøj ses ofte på Hollywood-berømtheder, herunder Naomi Campbell, og hans design kan findes i Levi’s vinduer og på halsen af ​​stjerner.

Den homoseksuelle kulturs indflydelse på Marc Jacobs er veldokumenteret i modebranchen. Faktisk er modeindustrien et af de få felter, der åbent byder åbent homoseksuelle designere velkommen. Det skyldes, at branchen generelt har været mere imødekommende over for disse personer end andre brancher. Selvom det stadig er en ung branche, ser den allerede fordelene ved åbenlyst homoseksuelle designere. Og dette er kun begyndelsen. Forhåbentlig vil den homoseksuelle kulturs indflydelse på mode fortsætte med at vokse. Læs mere på vastmanlandsdelen.se